Monday, 3 December 2012

A.D.A.M

adam,
umur 3 tahun
tido hari-hari pukul 3 pagi
makan nasi dengan ikan je
tak suka minum susu
tak suka minum air kosong
minum milo je
cakap pandai
ikut orang cakap
lawan orang cakap pun lagi pandai
memunggah memang pahlawan
tak boleh tido siang, kalau tak dia boleh on call sampai siang esoknya
tak boleh tengok cerita lain selain cartoon
asyik-asyik nak ice cream
pandai pujuk orang
naughty boy in disguise
pakai pampers
tak nak pegi sekolah
hari-hari nak pakai baju cantik sebab besar dalam kereta kan (suka berjalan)
suka lompat dengan lari
fan upin ipin
tak makan kurma sebab upin ipin tak makan kurma
tak suka mandi sebab sejuk (sindrom kurang lemak)
kalau adam jatuh, jangan jerit, satgi adam nangis terus
kalau adam jatuh,sila cakap 'fuyyooo,hebatnya adam'
suka lori.
asyik nak beli lori je
lori tesco, atas lori ada lori dan banyak lagi
suka bercakap sangat-sangat, lawak pun ada

kalau nak cari geng stay up,
bolehla volunteer babysit adam
kalau nak rumah selerak,
boleh book adam
tapi kena ada ikan goreng kicap dengan nasi la kat rumah
lagi satu kena tabah basuh poo poo. huhuhu
lagi satu kena beware berbahasa
nanti semua pun dia ikut
lagi satu kena tabah jawab soalan
sepa?? (kenapa)
opah pun tak tertahan kadang-kadang
hahaha

tambah-tambah kalau ajar mengira,
satu dua tiga empat lapan... =P

mula-mula suara lembut,
lepas tu suara kuat
warna epal dengan warna hitam,
adehh
opah cakap "epal busuk"

opah kata: kaler berserepai, maksudnya 'kaler keluar dari line'

kalau cakap 'adam kena tulis, adam tak pandai lagi,opah pandai dah'
adam jawab ' esok Adam belajar'..hahaha. nak kata apa lagi.

haha..
mencabar tak?








No comments: