Sunday, 15 January 2012

new year resolutions

salam,

harapan tahun baru yang terlewat 15 hari. lambat lebih baik dari lansung tidak kan. harapan tahun 2012 semestinya lebih gagah dari tahun sebelumnya. jangan biarkan masa berlalu tanpa perubahan dan peningkatan.

harapan ter 'utama' :

soleh!

harapan utama:

1) taat kepada masa
2) taat kepada jadual
3) menghabiskan 30 buku (bukan akademik) dalam masa setahun dan 60% daripada jumlah buku mesti berbahasa Inggeris.
5) kurangkan  kata-kata yang tidak perlu diperkata
6) sabar itu indah. teruskan berusaha untuk terus bersabar
7) perbaiki muamalat
8) perbaiki adab berpakaian
9) lebih serius dan istiqamah dalam mutabaah amal
10) pertambahan mutu menuntut ilmu

harapan sampingan

terlalu banyak dan naluri seorang manusia sentiasa inginkan yang terbaik. semoga tahun 2012 membawa perubahan yang lebih mantap dan istiqamah terhadap diri dan orang sekeliling.

:)
salam

No comments: